Ametid (erialad) Salgas
Teie salga edukus sõltub suurem määral sellest, kuivõrd salgaelu
puudutab vahetult kõiki skaute, kuivõrd igaüks neist annab oma
panuse salga tegemistesse. Püsivad ametid ei pea olema "laest
võetud", nende täitmise tulemus peab olema silmnähtav ja hinnatav.
Skautluses ei tohiks olla püsivaid ülemusi, iga salga liige peab
saama võimaluse olla juhi rollis, sellepärast on tavaks saanud, et
kõik salgaliikmed panevad oma võimed proovile salgajuhina. Sellega
saavutatakse eriline skautlik koostöövaim, kus keegi ei mängi
"ülemust" ja kõik salgaliikmed saavad aru mis on vastutus.
Parimaks loetakse mingis ametis olemist 2-6 kuud. Selles
ajavahemikus peab olema kindlalt ka paar matka, kus salgajuht saaks
näidata oma liidrioskusi matka planeerimisel, läbiviimisel ja
aruannet koostades. Salga söögivalmistamise eest vastutav skautkokk
saaks koostada menüü ja valmistada salgale toitu lõkkel või pliidil
jne.
Peale seda kui skaut on täitnud mingeid kindlaid kohustusi juba
mõnda aega (2-6 kuud) peab ta sooritama ka vastava ERIALA eksami.
Skaudile, kes on sooritanud eriala EKSAMI saab kanda vastava eriala
tunnust ka oma skaudivormil.
Salgajuht |
Valitakse salgakoondusel hääletamise teel. Salgajuhi
ülesanded on "Salgajuhile".
Salgajuhi ülesannete hulka kuulub ka "ühekordsete"
ülesannete andmine. Ülesanne peab olema täpselt
sõnastatud sii, et skaudijuht saab aru, et skaut sai
täpselt aru, mida on vaja teha. Kõik täidetud ülesanded
fikseeritakse Salgajuhi märkmikkus. |
Salgajuhi abi |
Salgajuhi abi valib tavaliselt Salgajuht. Salgajuhi
abi täidab salgajuhi ülesandeid, siis kui salgajuhti
pole kohal. Peale seda kui Salgajuhi ametiaeg
salgajuhina saab läbi, saab uueks salgajuhiks Salgajuhi
abi, kes omakorda valib endale uue Salgajuhi abi. Jne. |
Skautide ametid (erialad).
Kuna skaudsalga "realiikmeid" on 6, siis peaks
ka ameteid olema 6. See aga omakorda ei tähenda sugugi, et IGA
SALK peab piirduma ainult nende 6 ametiga. Ameteid võib olla ka
rohkem võis siis vähem. Peamine on see, et igal salka kuuluval
skaudil oleks oma vastutusala.
Amet |
Kohustused
(ametijuhendid lisame siis kui oleme need välja
töötanud) |
Skaut - kokk |
Teab kõike, mis on seotud
toiduvalmistamisega lõkkel või pliidil. jne |
Skaut - kroonikakirjutaja
- reporter |
Skaudisalga Kroonika - ei
ole lihtsalt vihik kuhu kogutakse koonduste protokollid,
see on pigem jutustus salga elust - fotod, joonistused,
külaliste sissekanded (pühendused), salaskeemid ja
salakirjad, läbitud matkade kaardid jne. |
Skaut - varahoidja -
laekur |
Salgal peab olema skaut
kes vastutab salga varustuse korrasoleku eest. Parandab
seda kui vaja. Laekur tegeleb ka salgasiseste rahaliste
vahendite kogumisega - kui salk planeerib mingi
väljasõidu, matka, ekskursiooni või otsustab salk osta
endale mingit varustust või korjab raha, et pidada oma
salga liikme sünnipäeva jne. |
Skaut - esmaabi osutaja |
Esmaabi osutaja hoole all
on salga apteek. |
Skaut - mängujuht - muusik |
Tegeleb mängude ja laulude
kogumisega. Õpetab teistele salgaliikmetele uusi laule
ja mänge. |
Skaut - matkajuht -
pioneer |
Teab ja tunneb jalgsimatka
põhimõtteid. Oskab ehitada "patente" jne. |
ESÜ Skautide erialad
Sissejuhatus
Käesolevad skautide erialakatsed on
välja töötatud Eesti Skautide Ühingu
programmimeeskonna poolt. Nende aluseks
on võetud Eesti mitmete skaudijuhtide
poolt koostatud skautide erialakatsed,
mis valmisid juba 1994. aastal, kuid
mida ei jõutud ametlikult kasutusele
võtta. ESÜ programmimeeskond kiitis need
erialakatsed heaks, valis nende hulgast
välja võimalikult erinevad ja
huvitavamad, viis sisse mõned muudatused
ja 1997.a. alguses kinnitati skautide
erialakatsed ESÜ peastaabi poolt. ESÜ
peastaap ja programmimeeskond jätkavad
tööd erialakatsete osas ja loodame, et
1999. aastaks oleme erialakatsete arvu
mitmekordistanud ja leidnud võimaluse
erialamärkide andmiseks kõigile
erialakatse sooritanutele.
Erialakatseid võivad vastu võtta vastava
eriala asjatundjad või skaudijuhid, kes
on saanud vastava loa ESÜ peastaabilt.
Head skautlemist
Kristjan Pomm
ESÜ peaskaut
ARHITEKT
1. Kirjuta lühireferaat
ajalooperioodidest, mis on mõjutanud
arhitektuuri arengut. Võrdle vanu ja
kaasaegseid ehitisi. Too kaks näidet
moodsast arhitektuurist.
2. Kirjelda ühte sulle meeldivat
ehitist, milline on tema
funktsionaalsus, ümbrus, sisekujundus.
Joonista üks vaade mõõdus 1:100.
3. Tõesta, et sa tead kõiki majade
projektides kasutatavaid tingmärke ja
loed vabalt projekti.
4. Joonesta maja ühe korruse plaan koos
trepiga.
ARVUTI
1. Jutusta personaalarvutitest: riist-
ja tarkvara, lauaarvutid, laptopid,
notebookid, kasutamine teksti- ja
tabeltöötluseks, jooniste ja piltide
tegemiseks.
2. Seleta, mida kujutavad endast:
protsessor, operatiivmälu, kõvakettad,
monitorid, printerid, hiir, modem.
3. Näita tekstitöötlemist arvutil:
shriftid, pealkirjade kujundamine,
lihtsa tabeli valmistamine jms.
4. Demonstreeri arvutigraafika tundmist.
Piltide ja jooniste tegemine arvutil.
Skänneri kasutamine.
5. Koosta andmebaas oma rühma liikmete
kodustest aadressidest ja telefonidest.
6. Koosta tulpdiagramm, mis näitab rühma
liikmete osavõttu viimasest kuuest
koondusest.
7. Külasta üht firmat või asutust, mis
igapäevatöös kasutab arvutit. Küsi,
kuidas saab arvuteid ühendada võrku ja
kes on "häkker".
8. Oma ja/või oska kasutada e-posti.
BOTAANIK
1. Õpi kasutama Eesti taimede määrajat.
2. Soorita taimede kasvuperioodil 4
väliekspeditsiooni ühte sinu valitud
paika: okasmets, segamets, puisniit,
lagendik, mererand. Kirjelda nähtud
taimi järgmiste gruppide kaupa: puud,
põõsad, õitsvad taimed, rohttaimed,
ronitaimed, samblad ja samblikud,
epifüüdid, sõnajalad, seened, käsnad,
vetikad. Oma kirjalikus aruandes märgi
ka tüüpilised muudatused taimedes, mida
märkasid teeserval, vee ääres, nõlvadel,
niidetud või kõrbenud rohumaadel; kuidas
putukad, loomad või inimtegevus
kahjustavad taimi.
3. Teosta järgnev eksperiment:
a) Leota ja külva potti mõned oad,
kasta.
b) Kui taimed on 10 cm pikad, vii taimed
õue - üks päikesepaistelisele kohale,
teine varju.
c) Kahe nädala pärast märgi üles
erinevused.
4. Koosta herbaarium 30 liigist, sh.
vähemalt 10 umbrohtu. Määra rahvapärane
ja teaduslik nimetus, pere- ja sugukond.
ESTICA
1. Koosta lühiülevaade Eesti
kultuuriajaloost kuni tänapäevani.
2. Jutusta, millised võimalused on
Eestis ametikoolituseks ja kõrghariduse
omandamiseks.
3. Avalda oma arvamus tänapäeva Eesti
majanduselust.
4. Loe läbi ja räägi lühidalt mis on:
a) Eesti Iseseisvuse Manifest
b) EV Põhiseaduse preambula
c) EV kodanike õigused ja kohustused
Põhiseaduse järgi.
5. Külasta Riigikogu või kodukoha
volikogu istungit, jutusta oma
muljetest.
6. Loetle EV ministeeriumide ülesandeid.
Kritiseeri mõne ministeeriumi tegevust,
mis puudutavad sinu kodukohta.
7. Joonista Eesti kontuurkaart,
suurusega vähemalt 80x80 cm. Tähista
kõik linnad, suuremad tööstuskeskused ja
kohad, mis võiksid huvitada
välisturiste.
8. Matkates Eestimaal külasta vähemalt
kümmet kohta alljärgnevast loetelust:
lastekodu, eeskujulikku talu,
metsavahti, looduskaitseala, sadamat,
paadimeistrit või ellingut, tuletorni,
väikesaart, vesiveskit või
hüdroelektrijaama, suuremat ehitust,
tööstusettevõtet, kondiitri- või
kompvekivabrikut, kaevandust või
karjääri, aerodroomi või lennujaama,
Rocca al Mare vabaõhumuuseumi,
vanadekodu, mõnd ajaloolist paika ja
suurema linna prügimäge. Märgi
külastatud paigad kontuurkaardile.
Matkapäevikus kirjuta inimestest,
kellega kohtusid ja juttu ajasid.
FOTOGRAAF
1. Tutvusta oma fotokaamera ehitust,
räägi fookuskaugusest, teravustamisest,
säristusaegadest ja valgusjõust, näita
filmi laadimist ja säritatud filmi
väljavõtmist.
2. Jutusta, kuidas ilmastikutingimused
mõjutavad pildistamist. Välklamp ja
kunstliku valgustamise viisid. Kuidas
teha maastiku-, portree- ja
sportvõtteid.
3. Anna ülevaade fotomaterjalidest, mida
kasutad.
4. Jutusta, kuidas toimub must-valge
filmi ilmutamine tankis ja
positiivprotsess koos suurendamisega.
5. Koosta fotoreportaaz 10 fotost või
esita 4-minutiline temaatiline video.
GENEALOOG
1. Jutusta, mida uurib genealoogia ja
kuidas esitatakse uurimistulemusi
üleneva või alaneva liini puhul.
2. Koosta oma pere sugupuu algusega
vähemalt 150 aastat tagasi. Intervjueeri
vanimaid sugulasi, tutvu sissekannetega
vanades perekonnapiiblites, pöördu
arhiivide ja koguduste vaimulike poole.
3. Koosta referaat oma esivanemate
tegevusest alates XIX sajandi
ärkamisajast kuni tänapäevani. Teadvusta
enda jaoks, kas sinu esivanemad põdesid
kroonilisi haigusi, kannatasid
füüsiliste puuete all, vms (näiteks
lühinägelikkus, varajane kiilaspäisus,
ülemäärane kehakaal).
4. Koosta fotokogu oma pere viimase
nelja põlvkonna esindajaist.
GIID
1. On eelnevalt sooritanud TÕLGI
erialaeksami.
2. Kirjuta vabalt valitud võõrkeeles
üles kõik kodukoha vaatamisväärsused,
sealhulgas looduskaunid kohad,
ajaloolised ehitised, kirikud,
muuseumid, teatrid, galeriid,
lõbustusasutused.
3. Märgi üles (ikka võõrkeeles) vähemalt
kümme toitlustus-, majutus- ja
puhkekohta, pangaterminaali, kauplust,
post-telefon-telegraafi. Kiirabi,
politsei ja päästeteenistuse telefone
tead niikuinii.
4. Koosta enda jaoks kirjalik plaan
väliskülaliste grupi juhtimiseks ja
nende olmevajaduste eest hoolitsemiseks
vähemalt 2-tunnisel ekskursioonil.
5. Teosta p.4 praktikas vähemalt kahel
korral. Esimesel korral võib juhendaja
kaasas olla.
HANDICAP-HOOLDAJA (HH)
1. Teosta eksperiment: tee oma
igapäevaseid toiminguid toas ja õues ühe
tunni jooksul allpool toodud viisil
(kõik eraldi kordadel):
a) kata kõrvad helikindlate klappidega,
b) seo silmad,
c) lahasta kirjutava käe laba,
d) jäigasta üks jalg fikseeriva
sidemega.
2. Veeda kolme kuu jooksul vähemalt 15
tundi puuetega inimeste töökohtades või
erikoolides.
3. Refereeri kirjandust või ajalehe
artikleid, milles valgustatakse puuetega
inimeste probleeme.
4. Aita üht puuetega noort saada oma
rühma liikmeks.
5. Jutusta oma juhendajale, mida sa veel
teeksid puuetega laste heaks.
INTERNATSIONAAL
1. Jutusta, kuidas infolevi ja
transpordi areng XX sajandi viimasel
veerandil on mõjustanud rahvusvahelisi
suhteid.
2. Anna ülevaade järgmiste maailma
organisatsioonide tegevusest:
a) ÜRO,
b) UNESCO,
c) Punane Rist,
d) WHO,
e) WOSM.
3. Näita maailmakaardil mõnd erineva
ideoloogia ja valitsemisvormiga riiki.
4. Jutusta, kuidas geopoliitiline asend,
kliima ja loodusvarad mõjustavad
rahvusvahelisi suhteid.
5. Anna Eesti krooni viimane kursitabel.
6. Jutusta EV Välisministeeriumi
tegevusest Eestis ja välismaal. Selgita
alljärgnevate terminite tähendust:
lepingu parafeerimine, allakirjutamine,
ratifitseerimine, denonsseerimine.
7. Anna ülevaade järgmiste diplomaatide
tegevusalast ja millist märki kannavad
nende autod:
a) suursaadik,
b) saadik, asjur,
c) atashee, peakonsul,
d) konsul,
e) aukonsul.
8. Jutusta, millistesse riikidesse saab
eestlane sõita viisavabalt. Milline on
viisade ja transiitviisade saamise kord.
Millised võltsimisvastased tõkendid on
rakendatud EV passis?
9. Teosta üks ülesanne alljärgnevaist:
a) võta osa kolmest rahvusvahelisest
üritusest oma kodukohas;
b) külasta üht Eestis õppivat
välismaalasest (üli-)õpilast ja vestle
tema kodumaast ja kommetest;
c) soorita tõlgi erialaeksam;
d) võta osa skaudilaagrist välismaal;
e) külasta üht Eestis asuvat välisriigi
kultuurikeskust, jutusta oma muljetest.
KOKK
1. Õpi määrama toiduainete toiteväärtusi
ja säilimisaegu, ladustamise ja
külmhoiustamise tingimusi.
2. Hoia laitmatus korras kõik kööginõud
ja -riistad, terita noad. Täida köögitöö
rangeid hügieeninõudeid, eriti nõudepesu
osas.
3. Juhenda laagriköögi ehitamist sh.
keedukolle või pliit, suitsuahi,
toiduladu, kelder, reovee- ja
prügiaugud, köögilaud, nõudehoidla,
kätepesu voolava veega.
4. Näita, kuidas kasutada vedelgaasi või
bensiiniga töötavaid priimuseid.
5. Valmista lõkkesütel röstitud liha või
kala, vormirooga stanioolis, savis
küpsetatud lindu. Suitseta kala või
liha.
6. Valmista oma rühmale vähemalt 10
maitsvat rooga alljärgnevast:
a) puljong röstitud saiaga,
b) juurviljasupp,
c) piimasupp,
d) uhhaa,
e) ahjupraad või pikkpoiss,
f) peekon munaga,
g) hakkliha- või pekikaste,
h) praetud või hautatud kala
juurviljaga,
i) praekartulid,
j) ühepajatoit,
k) herkulopuder,
l) mannapuder,
m) tangupuder,
n) toorsalat,
o) pannkoogid,
p) moos,
q) kissell,
r) kompott,
s) soe toit konservist.
7. Koosta menüü 3-päevase rühmalaagri
jaoks: hommiku-, õhtu- ning lõunasöök.
8. Koosta menüü 3-päevaseks salga
jalgsimatkaks - kaks sooja toitu ja kaks
korda sooja jooki päevas. Toiduained
kantakse kaasas seljakottides.
KOLLEKTSIONÄÄR (v.a.
filatelist ja numismaatik)
1. Kui sinu kollektsioon (K) ületab 50
nimetuse piiri, siis esita lühike
aruanne: K algus, arengulugu,
materjali(de) kogumise viis,
süstematiseerimine.
2. Jutusta, kuidas kavatsed täiendada
oma kollektsiooni, milline on sinu
eesmärk, kas sinu kollektsioon pakub
huvi teadusele või on ta koguni määrav
sinu edasises elukäigus. Milline on sinu
kollektsiooni rahaline väärtus?
3. Eksponeeri oma kollektsiooni
skauditööde näitusel.
MATKAJA
1. Jutusta jalgsimatka
tervishoiunõuetest. Näita ette oma
isiklik matkavarustus.
2. Koosta kirjalikult üksikasjaline
plaan 20 km jalgsimatkaks - märgi
marsruut, esita täpne varustuse ja
riietuse nimekiri sh. kaasavõetav jook
ja toiduained üheks toidunõudeta valm.
soojaks roaks.
3. Koosta nimekiri asjadest ja toidust,
mida vajab salk ööpäevasel matkal.
Arvesta kahe sooja söögi ja joogiga.
Kuidas jagad varustuse noorte
seljakottidesse?
4. Teosta ühe suve jooksul neli
jalgsimatka erinevatel marsruutidel
vähemalt 20 km kaugusele ja üks salga
matk 33 km koos väliööbimisega. Esita
matkapäevik kõigi 5 matka kohta.
MUUSIK
1. Laula või esita mõnel pillil
juhendaja poolt valitud laul või
instrumentaalpala. Kasuta õiget
tonaalsust ja fraseerimist. Pea rütmi.
2. Näita, et oskad lugeda noodikirja ja
seletada järgmiste muusikaliste
terminite tähendust: aaria, arioso,
adagio, allegro, andante, capriccio,
fuuga, intermezzo, introduktsioon,
largo, lento, maestoso, oratoorium,
rapsoodia, reekviem, scherzo, sonaat,
uvertüür.
3. Külasta või jälgi TV-s järgmisi
kontserte või etendusi: sümfoonia- või
kammerorkester, ooper või ballett,
operett või muusikal, kantri- või
rahvapilliansambel, laulukoor, rock.
Esita neist omal valikul 3 lühikest
retsensiooni, märkides autorid,
dirigendid, solistid, orkestri või
ansambli koosseis, isiklikud muljed.
4. Too näiteid Eesti muusika ajaloost:
a) rahvalaul,
b) heliloojad,
c) koorilaul ja laulupeod,
d) kuulsad solistid,
e) tänapäeva eesti muusika ja muusikud.
5. Tegutse vähemalt kuus kuud koori,
ansambli/orkestri koosseisus või esine
kuus korda avalikul kontserdil
(lõkkeõhtul).
6. Õpeta oma rühmale vähemalt 2 uut
laulu.
7. Esita kataloog sinu kodus olevatest
heliplaatidest ja kassettidest.
PIONEER
1. Näita kõiki oma pioneeritöö riistu.
2. Jutusta erinevate nööride ja köite
omadustest (lina, kanep, manilla, sisal,
nailon), näita köie otste mähkimist ja
köite puhtimist.
3. Näita juhendajale oma oskusi tarbepuu
valimisel. Langeta puu, laasi, tükelda,
kaota jäljed.
4. Vali 10 pioneeritööks vajalikku
sõlme. Tee neid seotud silmadega
(mängult öösel). Demonstreeri jatku-,
rist-, kääri- ja kolmjala köidiseid. Tee
üks aas-spleiss.
5. Ehita koos paarimehega kaks
alljärgnevatest laagriehitistest:
laagrivärav, vaatetorn, veokisild,
paadisild, parv, toiduladu, ahvisild.
6. Tee välisauna mudel mõõdus 1 : 10.
PÜRGIJA
1. Koosta plaan ühe skaudioskuse
õpetamiseks oma rühmale koos näitlike
õppevahendite kasutamisega. Kontrolli
õpitu omandamist koos juhendajaga.
2. Demonstreeri, kuidas telefoni teel
kokku leppida mõne prominendiga
koondusel esinemise asjus.
3. Valmista ette 5-minutiline
tervituskõne konkreetse isiku sünnipäeva
või autasustamise, riikliku tähtpäeva
või aukülalisega kohtumise puhuks.
4. Võta osa koosolekust, kus esinevad
vähemalt 3 kõnelejat. Oma märkmete
põhjal koosta kokkuvõtlik sõnum
koondusel esitamiseks.
5. Planeeri juhtide kogu istungi või
lõkkeõhtu kava, mille ise läbi viid.
6. Teosta koos juhendajaga üks müügi- ja
üks ostutehing (näilised). Demonstreeri
oma veenmisoskust isikliku kasu saamise
ajendil.
7. Koosta oma elulookirjeldus (CV)
esitamiseks tööandjale.
8. Kirjuta lühike essee: "Kuidas võita
sõpru ja jõuda elus edasi".
REPORTER (vali kas A
või B)
A. Kirjutav press:
1. Loe läbi 2 ajakirja ja 2 ajalehte.
Lõika välja kirjutised ja fotod, mis
kajastavad üht ja sama sündmust.
2. Kleebi need eraldi paberitele, märgi
üles teemakäsitlustes avastatud
erinevused.
3. Tutvu ajakirja või ajalehe toimetuse,
talituse ja trükikoja tööga. Uuri
peatoimetaja, toimetajate, reporterite,
fotograafide ja kirjasaatjate
omavahelisi töösuhteid. Püüa järeldada,
mis teeb väljaandest "hea ajakirja" või
"hea ajalehe". Mine koos reporteriga
uudistejahile, veel parem, kui lähed
üksi. Õpi tundma korrektuuri reegleid ja
lugema äratõmbeid. Seleta, mis on
kirjakraadid, antiikva, fraktuur,
grotesk, kursiiv.
4. Kirjuta sõnum või artikkel ja avalda
trükis.
B. TV- või raadiopress:
1. Kuula samal päeval kaht TV ja kaht
raadio uudisteprogrammi. Kirjuta üles
(lindista) kõik uudised. Võrdle
üleskirjutisi omavahel. Leia erinevused
edasiantud tekstides.
2. Külasta raadio või TV stuudiot. Tutvu
iga töötaja rolliga üldises koostöös
kuni sõnumi edastamiseni eetris. Tutvu
lindi montaazhiga. Juhendaja abiga
valmista ette materjal, mis sobiks
edastamiseks eetris. Vali üks kahest:
a) esita 10 fotot mingist sündmusest
koos vajaliku tekstiga,
b) salvesta lindile 3-minutiline
intervjuu ja monteeri see
1-minutiliseks.
SEKRETÄR
1. Õpi masinkirja 10-sõrme süsteemis.
Harjuta, kuni saavutad töökiiruseks 100
lööki minutis (MR=612 märki minutis).
Oska reguleerida ja hooldada
mehhaanilisi ja elektrilisi
kirjutusmasinaid.
2. Omanda tekstitöötluse tehnika
arvutil: shriftid, pealkirjade
kujundamine, korrektuuri tegemine,
printeri kasutamine.
3. Õpi põhjalikult tundma Eesti Skautide
Ühingu Peastaabi eeskirju rühma (karja),
lipkonna ja kohaliku maleva asjajamise
kohta ja rakenda oma üksuses vähemalt
nelja kuu jooksul.
4. Pea rühma (karja) või lipkonna
tegevusraamatut (kroonikat), rahaliste
vahendite ja varanduse arvestust
juhendaja poolt näidatud viisil vähemalt
poole aasta jooksul.
5. Esita juhendajale vabal valikul üks
näidis alljärgnevatest üksuse nimel
saadetavatest kirjadest: küllakutse,
õnnitlus, kaastundeavaldus, abipalve,
tänuavaldus, järelpärimine, emale
adresseeritud kiituskiri tema lapse
saavutuste kohta, ettepanek skaudi
(hundu) autasustamiseks.
6. Korrasta oma lipkonna arhiiv
vastavalt Peastaabi juhendile.
TAIDUR
1. Jutusta, mida näed ühel juhendaja
poolt valitud pildil. Kujuta ette, mida
võis mõelda pildi autor.
2. Joonista üks pilt sellest, mida oled
teinud või näinud.
3. Otsi välja üks tarbeese, mida sinu
arvates võiks paremini disainida. Näita,
kuidas.
4. Leia koos juhendajaga mingi objekt
või modell, millest tee pildid kolmes
tehnikas alljärgnevast valikust:
pliiats, süsi, pastell. tu, õli,
tempera, akrüül, linoollõige, puulõige.
Parim pilt kingi emale.
SKULPTOR
1. Modelleeri savist, plasteliinist,
liivakivist, dolomiidist, nn. Narva
plokist või puidust elusuurune inimese
pea.
2. Valmista pisiskulptuurgrupp
inimestest või loomadest mõnel liikumise
hetkel.
3. Valmista kipsjäljend mõnest juur- või
puuviljast. Saadud vormi abil valmista
koopia.
VARUJA
1. Vali üks hinnaline majapidamismasin,
mille meeleldi ostaksid. Võrdle analooge
- uuri kaubamärke ja markeeringuid,
tutvu garantii- ja hooldustingimustega,
arvesta disaini ja sobivust sinu
kodusse. Otsusta ühe kasuks, põhjenda.
2. Juhendaja abiga otsi välja kolm
erinevat kaubaartiklit. Koosta iga eseme
kohta kaart, milles oleks märgitud:
a) pakendi kujundus, sobivus
transpordiks ja ladustamiseks;
b) äris leiduvate erinevate mudelite
arv, alajaotused suuruse ja värvi järgi;
c) logo ja etiketi kujundus;
d) tarvitamisõpetuse pädevus;
e) müügihinna ja reaalväärtuse vastavus.
3. Koosta väike kollektsioon ajakirjade
ja -lehtede reklaamikuulutustest, märgi,
millised abistavad tarbijat hästi,
millised halvasti või isegi eksitavad.
4. Koosta oma salga nädalalõpu menüü
sünnipäeva tähistamiseks. Kirjuta üles
kaubad, mida ostaksid, märgi üles hinnad
ja teenindustasu. Põhjenda oma valiku
õigsust.
5. Jutusta, kuidas kasulikult osta
kasutatud autot või mootorratast.
Milline on parim aeg ostuks, kust saab
infot. Milline on uue auto (mootorratta)
hind, millised on pruugitud autode või
mootorrataste hinnad, millist garantiid
pakub müüja. Tea, millega riskeerid.
6. Refereeri Eesti tarbijakaitseseadust,
eriti ostjate õiguste osas. Pane tähele,
kas sinu kodukohas peetakse kinni
seaduse sätetest.
TÕLK
1. Sinu juhendaja esineb laagrisse
saabunud välisskautide grupi rollis.
Tervita pidulikult "kaugelt saabunud
kalleid külalisi" ja tutvusta laagrit ja
Eestit vähemalt 20 minuti vältel
võõrkeeles, mida oled õppinud. Vasta
"välismaalaste" küsimustele.
2. Esita kolmepäevase laagri võõrkeelne
päevik.
Esita lõkkeõhtul kolm võõrkeelset laulu
|
|
|
|