Ametid (erialad) Salgas


Teie salga edukus sõltub suurem määral sellest, kuivõrd salgaelu puudutab vahetult kõiki skaute, kuivõrd igaüks neist annab oma panuse salga tegemistesse. Püsivad ametid ei pea olema "laest võetud", nende täitmise tulemus peab olema silmnähtav ja hinnatav.

Skautluses ei tohiks olla püsivaid ülemusi, iga salga liige peab saama võimaluse olla juhi rollis, sellepärast on tavaks saanud, et kõik salgaliikmed panevad oma võimed proovile salgajuhina. Sellega saavutatakse eriline skautlik koostöövaim, kus keegi ei mängi "ülemust" ja kõik salgaliikmed saavad aru mis on vastutus.

Parimaks loetakse mingis ametis olemist 2-6 kuud. Selles ajavahemikus peab olema kindlalt ka paar matka, kus salgajuht saaks näidata oma liidrioskusi matka planeerimisel, läbiviimisel ja aruannet koostades. Salga söögivalmistamise eest vastutav skautkokk saaks koostada menüü ja valmistada salgale toitu lõkkel või pliidil jne. 

Peale seda kui skaut on täitnud mingeid kindlaid kohustusi juba mõnda aega (2-6 kuud) peab ta sooritama ka vastava ERIALA eksami. Skaudile, kes on sooritanud eriala EKSAMI saab kanda vastava eriala tunnust ka oma skaudivormil.

Salgajuht Valitakse salgakoondusel hääletamise teel. Salgajuhi ülesanded on "Salgajuhile".

Salgajuhi ülesannete hulka kuulub ka "ühekordsete" ülesannete andmine. Ülesanne peab olema täpselt sõnastatud sii, et skaudijuht saab aru, et skaut sai täpselt aru, mida on vaja teha. Kõik täidetud ülesanded fikseeritakse Salgajuhi märkmikkus.
Salgajuhi abi Salgajuhi abi valib tavaliselt Salgajuht. Salgajuhi abi täidab salgajuhi ülesandeid, siis kui salgajuhti pole kohal. Peale seda kui Salgajuhi ametiaeg salgajuhina saab läbi, saab uueks salgajuhiks Salgajuhi abi, kes omakorda valib endale uue Salgajuhi abi. Jne.

Skautide ametid (erialad).

Kuna skaudsalga "realiikmeid" on 6, siis peaks ka ameteid olema 6. See aga omakorda ei tähenda sugugi, et IGA SALK peab piirduma ainult nende 6 ametiga. Ameteid võib olla ka rohkem võis siis vähem. Peamine on see, et igal salka kuuluval skaudil oleks oma vastutusala.

Amet Kohustused (ametijuhendid lisame siis kui oleme need välja töötanud)
Skaut - kokk Teab kõike, mis on seotud toiduvalmistamisega lõkkel või pliidil. jne
Skaut - kroonikakirjutaja - reporter Skaudisalga Kroonika - ei ole lihtsalt vihik kuhu kogutakse koonduste protokollid, see on pigem jutustus salga elust - fotod, joonistused, külaliste sissekanded (pühendused), salaskeemid ja salakirjad, läbitud matkade kaardid jne.
Skaut - varahoidja - laekur Salgal peab olema skaut kes vastutab salga varustuse korrasoleku eest. Parandab seda kui vaja. Laekur tegeleb ka salgasiseste rahaliste vahendite kogumisega - kui salk planeerib mingi väljasõidu, matka, ekskursiooni või otsustab salk osta endale mingit varustust või korjab raha, et pidada oma salga liikme sünnipäeva jne.
Skaut - esmaabi osutaja Esmaabi osutaja hoole all on salga apteek.
Skaut - mängujuht - muusik Tegeleb mängude ja laulude kogumisega. Õpetab teistele salgaliikmetele uusi laule ja mänge.
Skaut - matkajuht - pioneer Teab ja tunneb jalgsimatka põhimõtteid. Oskab ehitada "patente" jne.

 



ESÜ Skautide erialad


Sissejuhatus
Käesolevad skautide erialakatsed on välja töötatud Eesti Skautide Ühingu programmimeeskonna poolt. Nende aluseks on võetud Eesti mitmete skaudijuhtide poolt koostatud skautide erialakatsed, mis valmisid juba 1994. aastal, kuid mida ei jõutud ametlikult kasutusele võtta. ESÜ programmimeeskond kiitis need erialakatsed heaks, valis nende hulgast välja võimalikult erinevad ja huvitavamad, viis sisse mõned muudatused ja 1997.a. alguses kinnitati skautide erialakatsed ESÜ peastaabi poolt. ESÜ peastaap ja programmimeeskond jätkavad tööd erialakatsete osas ja loodame, et 1999. aastaks oleme erialakatsete arvu mitmekordistanud ja leidnud võimaluse erialamärkide andmiseks kõigile erialakatse sooritanutele.
Erialakatseid võivad vastu võtta vastava eriala asjatundjad või skaudijuhid, kes on saanud vastava loa ESÜ peastaabilt.

Head skautlemist

Kristjan Pomm
ESÜ peaskaut


ARHITEKT
1. Kirjuta lühireferaat ajalooperioodidest, mis on mõjutanud arhitektuuri arengut. Võrdle vanu ja kaasaegseid ehitisi. Too kaks näidet moodsast arhitektuurist.
2. Kirjelda ühte sulle meeldivat ehitist, milline on tema funktsionaalsus, ümbrus, sisekujundus. Joonista üks vaade mõõdus 1:100.
3. Tõesta, et sa tead kõiki majade projektides kasutatavaid tingmärke ja loed vabalt projekti.
4. Joonesta maja ühe korruse plaan koos trepiga.
 



ARVUTI
1. Jutusta personaalarvutitest: riist- ja tarkvara, lauaarvutid, laptopid, notebookid, kasutamine teksti- ja tabeltöötluseks, jooniste ja piltide tegemiseks.
2. Seleta, mida kujutavad endast: protsessor, operatiivmälu, kõvakettad, monitorid, printerid, hiir, modem.
3. Näita tekstitöötlemist arvutil: shriftid, pealkirjade kujundamine, lihtsa tabeli valmistamine jms.
4. Demonstreeri arvutigraafika tundmist. Piltide ja jooniste tegemine arvutil. Skänneri kasutamine.
5. Koosta andmebaas oma rühma liikmete kodustest aadressidest ja telefonidest.
6. Koosta tulpdiagramm, mis näitab rühma liikmete osavõttu viimasest kuuest koondusest.
7. Külasta üht firmat või asutust, mis igapäevatöös kasutab arvutit. Küsi, kuidas saab arvuteid ühendada võrku ja kes on "häkker".
8. Oma ja/või oska kasutada e-posti.
 

BOTAANIK
1. Õpi kasutama Eesti taimede määrajat.
2. Soorita taimede kasvuperioodil 4 väliekspeditsiooni ühte sinu valitud paika: okasmets, segamets, puisniit, lagendik, mererand. Kirjelda nähtud taimi järgmiste gruppide kaupa: puud, põõsad, õitsvad taimed, rohttaimed, ronitaimed, samblad ja samblikud, epifüüdid, sõnajalad, seened, käsnad, vetikad. Oma kirjalikus aruandes märgi ka tüüpilised muudatused taimedes, mida märkasid teeserval, vee ääres, nõlvadel, niidetud või kõrbenud rohumaadel; kuidas putukad, loomad või inimtegevus kahjustavad taimi.
3. Teosta järgnev eksperiment:
a) Leota ja külva potti mõned oad, kasta.
b) Kui taimed on 10 cm pikad, vii taimed õue - üks päikesepaistelisele kohale, teine varju.
c) Kahe nädala pärast märgi üles erinevused.
4. Koosta herbaarium 30 liigist, sh. vähemalt 10 umbrohtu. Määra rahvapärane ja teaduslik nimetus, pere- ja sugukond.
 

ESTICA
1. Koosta lühiülevaade Eesti kultuuriajaloost kuni tänapäevani.
2. Jutusta, millised võimalused on Eestis ametikoolituseks ja kõrghariduse omandamiseks.
3. Avalda oma arvamus tänapäeva Eesti majanduselust.
4. Loe läbi ja räägi lühidalt mis on:
a) Eesti Iseseisvuse Manifest
b) EV Põhiseaduse preambula
c) EV kodanike õigused ja kohustused Põhiseaduse järgi.
5. Külasta Riigikogu või kodukoha volikogu istungit, jutusta oma muljetest.
6. Loetle EV ministeeriumide ülesandeid. Kritiseeri mõne ministeeriumi tegevust, mis puudutavad sinu kodukohta.
7. Joonista Eesti kontuurkaart, suurusega vähemalt 80x80 cm. Tähista kõik linnad, suuremad tööstuskeskused ja kohad, mis võiksid huvitada välisturiste.
8. Matkates Eestimaal külasta vähemalt kümmet kohta alljärgnevast loetelust: lastekodu, eeskujulikku talu, metsavahti, looduskaitseala, sadamat, paadimeistrit või ellingut, tuletorni, väikesaart, vesiveskit või hüdroelektrijaama, suuremat ehitust, tööstusettevõtet, kondiitri- või kompvekivabrikut, kaevandust või karjääri, aerodroomi või lennujaama, Rocca al Mare vabaõhumuuseumi, vanadekodu, mõnd ajaloolist paika ja suurema linna prügimäge. Märgi külastatud paigad kontuurkaardile. Matkapäevikus kirjuta inimestest, kellega kohtusid ja juttu ajasid.
 

FOTOGRAAF
1. Tutvusta oma fotokaamera ehitust, räägi fookuskaugusest, teravustamisest, säristusaegadest ja valgusjõust, näita filmi laadimist ja säritatud filmi väljavõtmist.
2. Jutusta, kuidas ilmastikutingimused mõjutavad pildistamist. Välklamp ja kunstliku valgustamise viisid. Kuidas teha maastiku-, portree- ja sportvõtteid.
3. Anna ülevaade fotomaterjalidest, mida kasutad.
4. Jutusta, kuidas toimub must-valge filmi ilmutamine tankis ja positiivprotsess koos suurendamisega.
5. Koosta fotoreportaaz 10 fotost või esita 4-minutiline temaatiline video.
 

GENEALOOG
1. Jutusta, mida uurib genealoogia ja kuidas esitatakse uurimistulemusi üleneva või alaneva liini puhul.
2. Koosta oma pere sugupuu algusega vähemalt 150 aastat tagasi. Intervjueeri vanimaid sugulasi, tutvu sissekannetega vanades perekonnapiiblites, pöördu arhiivide ja koguduste vaimulike poole.
3. Koosta referaat oma esivanemate tegevusest alates XIX sajandi ärkamisajast kuni tänapäevani. Teadvusta enda jaoks, kas sinu esivanemad põdesid kroonilisi haigusi, kannatasid füüsiliste puuete all, vms (näiteks lühinägelikkus, varajane kiilaspäisus, ülemäärane kehakaal).
4. Koosta fotokogu oma pere viimase nelja põlvkonna esindajaist.
 

GIID
1. On eelnevalt sooritanud TÕLGI erialaeksami.
2. Kirjuta vabalt valitud võõrkeeles üles kõik kodukoha vaatamisväärsused, sealhulgas looduskaunid kohad, ajaloolised ehitised, kirikud, muuseumid, teatrid, galeriid, lõbustusasutused.
3. Märgi üles (ikka võõrkeeles) vähemalt kümme toitlustus-, majutus- ja puhkekohta, pangaterminaali, kauplust, post-telefon-telegraafi. Kiirabi, politsei ja päästeteenistuse telefone tead niikuinii.
4. Koosta enda jaoks kirjalik plaan väliskülaliste grupi juhtimiseks ja nende olmevajaduste eest hoolitsemiseks vähemalt 2-tunnisel ekskursioonil.
5. Teosta p.4 praktikas vähemalt kahel korral. Esimesel korral võib juhendaja kaasas olla.
 

HANDICAP-HOOLDAJA (HH)
1. Teosta eksperiment: tee oma igapäevaseid toiminguid toas ja õues ühe tunni jooksul allpool toodud viisil (kõik eraldi kordadel):
a) kata kõrvad helikindlate klappidega,
b) seo silmad,
c) lahasta kirjutava käe laba,
d) jäigasta üks jalg fikseeriva sidemega.
2. Veeda kolme kuu jooksul vähemalt 15 tundi puuetega inimeste töökohtades või erikoolides.
3. Refereeri kirjandust või ajalehe artikleid, milles valgustatakse puuetega inimeste probleeme.
4. Aita üht puuetega noort saada oma rühma liikmeks.
5. Jutusta oma juhendajale, mida sa veel teeksid puuetega laste heaks.
 

INTERNATSIONAAL
1. Jutusta, kuidas infolevi ja transpordi areng XX sajandi viimasel veerandil on mõjustanud rahvusvahelisi suhteid.
2. Anna ülevaade järgmiste maailma organisatsioonide tegevusest:
a) ÜRO,
b) UNESCO,
c) Punane Rist,
d) WHO,
e) WOSM.
3. Näita maailmakaardil mõnd erineva ideoloogia ja valitsemisvormiga riiki.
4. Jutusta, kuidas geopoliitiline asend, kliima ja loodusvarad mõjustavad rahvusvahelisi suhteid.
5. Anna Eesti krooni viimane kursitabel.
6. Jutusta EV Välisministeeriumi tegevusest Eestis ja välismaal. Selgita alljärgnevate terminite tähendust: lepingu parafeerimine, allakirjutamine, ratifitseerimine, denonsseerimine.
7. Anna ülevaade järgmiste diplomaatide tegevusalast ja millist märki kannavad nende autod:
a) suursaadik,
b) saadik, asjur,
c) atashee, peakonsul,
d) konsul,
e) aukonsul.
8. Jutusta, millistesse riikidesse saab eestlane sõita viisavabalt. Milline on viisade ja transiitviisade saamise kord. Millised võltsimisvastased tõkendid on rakendatud EV passis?
9. Teosta üks ülesanne alljärgnevaist:
a) võta osa kolmest rahvusvahelisest üritusest oma kodukohas;
b) külasta üht Eestis õppivat välismaalasest (üli-)õpilast ja vestle tema kodumaast ja kommetest;
c) soorita tõlgi erialaeksam;
d) võta osa skaudilaagrist välismaal;
e) külasta üht Eestis asuvat välisriigi kultuurikeskust, jutusta oma muljetest.
 

KOKK
1. Õpi määrama toiduainete toiteväärtusi ja säilimisaegu, ladustamise ja külmhoiustamise tingimusi.
2. Hoia laitmatus korras kõik kööginõud ja -riistad, terita noad. Täida köögitöö rangeid hügieeninõudeid, eriti nõudepesu osas.
3. Juhenda laagriköögi ehitamist sh. keedukolle või pliit, suitsuahi, toiduladu, kelder, reovee- ja prügiaugud, köögilaud, nõudehoidla, kätepesu voolava veega.
4. Näita, kuidas kasutada vedelgaasi või bensiiniga töötavaid priimuseid.
5. Valmista lõkkesütel röstitud liha või kala, vormirooga stanioolis, savis küpsetatud lindu. Suitseta kala või liha.
6. Valmista oma rühmale vähemalt 10 maitsvat rooga alljärgnevast:
a) puljong röstitud saiaga,
b) juurviljasupp,
c) piimasupp,
d) uhhaa,
e) ahjupraad või pikkpoiss,
f) peekon munaga,
g) hakkliha- või pekikaste,
h) praetud või hautatud kala juurviljaga,
i) praekartulid,
j) ühepajatoit,
k) herkulopuder,
l) mannapuder,
m) tangupuder,
n) toorsalat,
o) pannkoogid,
p) moos,
q) kissell,
r) kompott,
s) soe toit konservist.
7. Koosta menüü 3-päevase rühmalaagri jaoks: hommiku-, õhtu- ning lõunasöök.
8. Koosta menüü 3-päevaseks salga jalgsimatkaks - kaks sooja toitu ja kaks korda sooja jooki päevas. Toiduained kantakse kaasas seljakottides.
 

KOLLEKTSIONÄÄR (v.a. filatelist ja numismaatik)
1. Kui sinu kollektsioon (K) ületab 50 nimetuse piiri, siis esita lühike aruanne: K algus, arengulugu, materjali(de) kogumise viis, süstematiseerimine.
2. Jutusta, kuidas kavatsed täiendada oma kollektsiooni, milline on sinu eesmärk, kas sinu kollektsioon pakub huvi teadusele või on ta koguni määrav sinu edasises elukäigus. Milline on sinu kollektsiooni rahaline väärtus?
3. Eksponeeri oma kollektsiooni skauditööde näitusel.
 

MATKAJA
1. Jutusta jalgsimatka tervishoiunõuetest. Näita ette oma isiklik matkavarustus.
2. Koosta kirjalikult üksikasjaline plaan 20 km jalgsimatkaks - märgi marsruut, esita täpne varustuse ja riietuse nimekiri sh. kaasavõetav jook ja toiduained üheks toidunõudeta valm. soojaks roaks.
3. Koosta nimekiri asjadest ja toidust, mida vajab salk ööpäevasel matkal. Arvesta kahe sooja söögi ja joogiga. Kuidas jagad varustuse noorte seljakottidesse?
4. Teosta ühe suve jooksul neli jalgsimatka erinevatel marsruutidel vähemalt 20 km kaugusele ja üks salga matk 33 km koos väliööbimisega. Esita matkapäevik kõigi 5 matka kohta.
 

MUUSIK
1. Laula või esita mõnel pillil juhendaja poolt valitud laul või instrumentaalpala. Kasuta õiget tonaalsust ja fraseerimist. Pea rütmi.
2. Näita, et oskad lugeda noodikirja ja seletada järgmiste muusikaliste terminite tähendust: aaria, arioso, adagio, allegro, andante, capriccio, fuuga, intermezzo, introduktsioon, largo, lento, maestoso, oratoorium, rapsoodia, reekviem, scherzo, sonaat, uvertüür.
3. Külasta või jälgi TV-s järgmisi kontserte või etendusi: sümfoonia- või kammerorkester, ooper või ballett, operett või muusikal, kantri- või rahvapilliansambel, laulukoor, rock. Esita neist omal valikul 3 lühikest retsensiooni, märkides autorid, dirigendid, solistid, orkestri või ansambli koosseis, isiklikud muljed.
4. Too näiteid Eesti muusika ajaloost:
a) rahvalaul,
b) heliloojad,
c) koorilaul ja laulupeod,
d) kuulsad solistid,
e) tänapäeva eesti muusika ja muusikud.
5. Tegutse vähemalt kuus kuud koori, ansambli/orkestri koosseisus või esine kuus korda avalikul kontserdil (lõkkeõhtul).
6. Õpeta oma rühmale vähemalt 2 uut laulu.
7. Esita kataloog sinu kodus olevatest heliplaatidest ja kassettidest.
 

PIONEER
1. Näita kõiki oma pioneeritöö riistu.
2. Jutusta erinevate nööride ja köite omadustest (lina, kanep, manilla, sisal, nailon), näita köie otste mähkimist ja köite puhtimist.
3. Näita juhendajale oma oskusi tarbepuu valimisel. Langeta puu, laasi, tükelda, kaota jäljed.
4. Vali 10 pioneeritööks vajalikku sõlme. Tee neid seotud silmadega (mängult öösel). Demonstreeri jatku-, rist-, kääri- ja kolmjala köidiseid. Tee üks aas-spleiss.
5. Ehita koos paarimehega kaks alljärgnevatest laagriehitistest: laagrivärav, vaatetorn, veokisild, paadisild, parv, toiduladu, ahvisild.
6. Tee välisauna mudel mõõdus 1 : 10.
 

PÜRGIJA
1. Koosta plaan ühe skaudioskuse õpetamiseks oma rühmale koos näitlike õppevahendite kasutamisega. Kontrolli õpitu omandamist koos juhendajaga.
2. Demonstreeri, kuidas telefoni teel kokku leppida mõne prominendiga koondusel esinemise asjus.
3. Valmista ette 5-minutiline tervituskõne konkreetse isiku sünnipäeva või autasustamise, riikliku tähtpäeva või aukülalisega kohtumise puhuks.
4. Võta osa koosolekust, kus esinevad vähemalt 3 kõnelejat. Oma märkmete põhjal koosta kokkuvõtlik sõnum koondusel esitamiseks.
5. Planeeri juhtide kogu istungi või lõkkeõhtu kava, mille ise läbi viid.
6. Teosta koos juhendajaga üks müügi- ja üks ostutehing (näilised). Demonstreeri oma veenmisoskust isikliku kasu saamise ajendil.
7. Koosta oma elulookirjeldus (CV) esitamiseks tööandjale.
8. Kirjuta lühike essee: "Kuidas võita sõpru ja jõuda elus edasi".
 

REPORTER (vali kas A või B)
A. Kirjutav press:
1. Loe läbi 2 ajakirja ja 2 ajalehte. Lõika välja kirjutised ja fotod, mis kajastavad üht ja sama sündmust.
2. Kleebi need eraldi paberitele, märgi üles teemakäsitlustes avastatud erinevused.
3. Tutvu ajakirja või ajalehe toimetuse, talituse ja trükikoja tööga. Uuri peatoimetaja, toimetajate, reporterite, fotograafide ja kirjasaatjate omavahelisi töösuhteid. Püüa järeldada, mis teeb väljaandest "hea ajakirja" või "hea ajalehe". Mine koos reporteriga uudistejahile, veel parem, kui lähed üksi. Õpi tundma korrektuuri reegleid ja lugema äratõmbeid. Seleta, mis on kirjakraadid, antiikva, fraktuur, grotesk, kursiiv.
4. Kirjuta sõnum või artikkel ja avalda trükis.
B. TV- või raadiopress:
1. Kuula samal päeval kaht TV ja kaht raadio uudisteprogrammi. Kirjuta üles (lindista) kõik uudised. Võrdle üleskirjutisi omavahel. Leia erinevused edasiantud tekstides.
2. Külasta raadio või TV stuudiot. Tutvu iga töötaja rolliga üldises koostöös kuni sõnumi edastamiseni eetris. Tutvu lindi montaazhiga. Juhendaja abiga valmista ette materjal, mis sobiks edastamiseks eetris. Vali üks kahest:
a) esita 10 fotot mingist sündmusest koos vajaliku tekstiga,
b) salvesta lindile 3-minutiline intervjuu ja monteeri see 1-minutiliseks.
 

SEKRETÄR
1. Õpi masinkirja 10-sõrme süsteemis. Harjuta, kuni saavutad töökiiruseks 100 lööki minutis (MR=612 märki minutis). Oska reguleerida ja hooldada mehhaanilisi ja elektrilisi kirjutusmasinaid.
2. Omanda tekstitöötluse tehnika arvutil: shriftid, pealkirjade kujundamine, korrektuuri tegemine, printeri kasutamine.
3. Õpi põhjalikult tundma Eesti Skautide Ühingu Peastaabi eeskirju rühma (karja), lipkonna ja kohaliku maleva asjajamise kohta ja rakenda oma üksuses vähemalt nelja kuu jooksul.
4. Pea rühma (karja) või lipkonna tegevusraamatut (kroonikat), rahaliste vahendite ja varanduse arvestust juhendaja poolt näidatud viisil vähemalt poole aasta jooksul.
5. Esita juhendajale vabal valikul üks näidis alljärgnevatest üksuse nimel saadetavatest kirjadest: küllakutse, õnnitlus, kaastundeavaldus, abipalve, tänuavaldus, järelpärimine, emale adresseeritud kiituskiri tema lapse saavutuste kohta, ettepanek skaudi (hundu) autasustamiseks.
6. Korrasta oma lipkonna arhiiv vastavalt Peastaabi juhendile.
 

TAIDUR
1. Jutusta, mida näed ühel juhendaja poolt valitud pildil. Kujuta ette, mida võis mõelda pildi autor.
2. Joonista üks pilt sellest, mida oled teinud või näinud.
3. Otsi välja üks tarbeese, mida sinu arvates võiks paremini disainida. Näita, kuidas.
4. Leia koos juhendajaga mingi objekt või modell, millest tee pildid kolmes tehnikas alljärgnevast valikust: pliiats, süsi, pastell. tušš, õli, tempera, akrüül, linoollõige, puulõige. Parim pilt kingi emale.
 

SKULPTOR
1. Modelleeri savist, plasteliinist, liivakivist, dolomiidist, nn. Narva plokist või puidust elusuurune inimese pea.
2. Valmista pisiskulptuurgrupp inimestest või loomadest mõnel liikumise hetkel.
3. Valmista kipsjäljend mõnest juur- või puuviljast. Saadud vormi abil valmista koopia.
 

VARUJA
1. Vali üks hinnaline majapidamismasin, mille meeleldi ostaksid. Võrdle analooge - uuri kaubamärke ja markeeringuid, tutvu garantii- ja hooldustingimustega, arvesta disaini ja sobivust sinu kodusse. Otsusta ühe kasuks, põhjenda.
2. Juhendaja abiga otsi välja kolm erinevat kaubaartiklit. Koosta iga eseme kohta kaart, milles oleks märgitud:
a) pakendi kujundus, sobivus transpordiks ja ladustamiseks;
b) äris leiduvate erinevate mudelite arv, alajaotused suuruse ja värvi järgi;
c) logo ja etiketi kujundus;
d) tarvitamisõpetuse pädevus;
e) müügihinna ja reaalväärtuse vastavus.
3. Koosta väike kollektsioon ajakirjade ja -lehtede reklaamikuulutustest, märgi, millised abistavad tarbijat hästi, millised halvasti või isegi eksitavad.
4. Koosta oma salga nädalalõpu menüü sünnipäeva tähistamiseks. Kirjuta üles kaubad, mida ostaksid, märgi üles hinnad ja teenindustasu. Põhjenda oma valiku õigsust.
5. Jutusta, kuidas kasulikult osta kasutatud autot või mootorratast. Milline on parim aeg ostuks, kust saab infot. Milline on uue auto (mootorratta) hind, millised on pruugitud autode või mootorrataste hinnad, millist garantiid pakub müüja. Tea, millega riskeerid.
6. Refereeri Eesti tarbijakaitseseadust, eriti ostjate õiguste osas. Pane tähele, kas sinu kodukohas peetakse kinni seaduse sätetest.
 

TÕLK
1. Sinu juhendaja esineb laagrisse saabunud välisskautide grupi rollis. Tervita pidulikult "kaugelt saabunud kalleid külalisi" ja tutvusta laagrit ja Eestit vähemalt 20 minuti vältel võõrkeeles, mida oled õppinud. Vasta "välismaalaste" küsimustele.
2. Esita kolmepäevase laagri võõrkeelne päevik.
Esita lõkkeõhtul kolm võõrkeelset laulu